0 w Anglia/ National Trust/ wędrówka nad morzem

Białe klify Dover i zamek Dover, Kent, Anglia

Białe klify Dover, Kent Anglia www.katiraf.com

Białe klify Dover, Anglia (Lipiec 2015)

Na południe Anglii jeździmy rzadko. Wynika to głównie z faktu, iż w 5-6 godzin możemy zajechać równie dobrze do Szkocji, więc skoro planujemy dłuższą podróż, zwykle wybieramy naszą ulubioną górską krainę. Skoro jednak wakacje mieliśmy spędzić w Polsce to postanowiliśmy skorzystać z okazji, aby spędzić kilka dni na angielskim, południowym wybrzeżu. Najpierw – jadąc do Polski – odwiedziliśmy Cantenbury oraz białe klify Dover. Natomiast w drodze powrotnej zwiedzaliśmy przepiękne białe wybrzeże hrabstwa East Sussex z  klifami Seven Sisters na czele, spełniając tym samym jedno z naszych podróżniczych marzeń! Pogoda bardzo dopisała, a jak niektórzy bardziej lokalni znajomi mówili – ale się Wam udało 🙂   Dziś zapraszamy Was zatem na krótki spacer po klifach Dover 😉

Parking na klifach Dover

białe-klify-dover-katiraf-anglia-wedrowka

Białe klify Dover są objęte opieką przez National Trust – jeśli jesteście jego członkami parking jest oczywiście za darmo.

Już z parkingu roztaczają się świetne widoki na morze, port a nawet zamek Dover.

Ponieważ do promu zostało nam sporo czasu, postanowiliśmy pospacerować po klifach. Do tej pory oglądaliśmy je najczęściej z promu i w nocy, więc obejrzenie ich z bliska wciągu dnia było nie lada gratką:-)

Wędrówka na białe klify Dover

białe-klify-dover-katiraf-anglia-wedrowka

Jednym słowem – robiły wrażenie !

Teoretycznie zejście na plażę jest możliwe (drabina !), ale tuż przed zejściem w dół napotkaliśmy tabliczki z informacjami, że ten odcinek klifów nie jest zabezpieczony.

Zejście na plażę zwane Langdon Stairs, na końcu których znajduje się drabina.białe-klify-dover-katiraf-anglia-wedrowka

Na plaży wrak statku SS Flacon. Parowiec SS Falcon był własnością General Setam Navigation Company, który rozbił się u wybrzeży Dover w zatoce Langdon Bay. Jednostka ta przewoziła ładunek konopi i zapałek, które zapaliły się, a statek podczas pożaru osiadł w zatoce. Szczątki statku znajdują się w zadziwiająco dobrym stanie po ponad 80 latach, głównie ze względu na grubą stalową konstrukcję kadłuba.

białe-klify-dover-katiraf-anglia-wedrowka

Białe klify Dover to bardzo krucha kreda

Ze ścieżki na klifach możemy podziwiać znajdujący się nieopodal zamek Dover.

Niestety było zbyt późno nawet na krótki spacer dookoła zamku, gdyż parking znajdujący się u stóp zamku zamykają już po 19.00

białe-klify-dover-katiraf-anglia-wedrowka

Nocą port prezentuje się równie ciekawie. Parking – mimo informacji, że jest zamykany na noc – jest dostępny i chętnie odwiedzany nawet o późnych porach 🙂

…i inne przydatne informacje 😉

Parking National Trust, o którym Wam wspominamy to parking National Trust w Dover, kod do nawigacji: CT16 1HJ. Otwarty do 19.00 ale po tej godzinie nikt nie wypędzał 🙂 W niewielkiej odległości od parkingu – budynek informacji National Trust. Znajdziecie tam toalety, które – o dziwo – są czynne również nocą. Ogólnie parking ten wydaje się być dość popularnym miejscem, nawet w letnią noc w środku tygodnia na parkingu było kilka aut.

Wędrówka na klifach do latarni South Foreland Lighthouse to około 50minut. Przy tej wizycie  na klifach doszliśmy mniej więcej do połowy trasy i to właśnie tę część spaceru pokazujemy Wam na zdjęciach.

Zamek Dover (English Heritage – jeśli jesteście członkiem to wstęp gratis) kod do nawigacji: CT16 1HU. Cena biletu dla dorosłych to 18.30F. W środku nie byliśmy, opinie co do zamku (czy warto za tą cenę) są w internecie podzielone. Z kartą EH na pewno warto 😉

Link do strony National Trust – karta National Trust

Link do strony English Heritage – karta English Heritage

Post „Białe klify Dover i zamek Dover, Kent, Anglia” pojawił się po raz pierwszy na www.katiraf.com