2 w Anglia/ plaże/ wędrówka nad morzem/ Zwiedzaj Kent

Zwiedzaj Kent: plaża Botany Bay i Kingsgate Bay, Broadstairs

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.com

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, Broadstairs, Kent (Styczeń 2019)

Hrabstwo Kent może się poszczycić conajmniej kilkoma ciekawymi plażami. Niestety z racji odległości (od nas to blisko 5 godzin jazdy) do Kentu przyjeżdżamy zwykle przy okazji przeprawy promowej w Dover. Mając wtedy do dyspozycji kilka godzin zwiedzamy najczęściej wschodnią część hrabstwa. A skoro wędrowaliśmy już kiedyś po białych jak śnieg klifach w Dover, nadszedł czas na obejrzenie klifów podczas spaceru po plaży. Nasz wybór padł na oddalone o 40 minut jazdy z Dover dwie 2 plaże – Botany Bay i Kingsgate Bay. To co, idziesz z nami? 😉

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate

źródło: google maps

Miasteczko do którego zmierzaliśmy to Broadstairs, w okolicy którego jest aż 7 plaż.
Nasz spacer przebiegał na tych dwóch najbardziej położonych na północ – Botany Bay i Kingsgate Bay.

Plaża Joss Bay

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.com

Auto zostawiliśmy na poboczu Elmmwood Avenue (szczegóły odnośnie parkingów na końcu wpisu) i zanim poszliśmy w kierunku plaży Kingsgate i Botany Bay, rzuciliśmy okiem na jeszcze jedną plażę – Joss Bay.

Plaża Kingsgate Bay

Dojście do Kingsgate Bay zajęło nam nie więcej niż 10 minut. Początkowo ścieżka dla pieszych prowadzi tuz obok pola golfowego, później jest niezbyt długi odcinek ulicy bez chodnika, aby po kilku minutach dojść do zejścia na plażę.

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.com

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.comPlaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.com

Osłonięta zatoka Kingsgate kryje piaszczystą plażę, otoczoną białymi kredowymi klifami. Piasek jest drobniutki, żółty i możemy sobie łatwo wyobrazić, że latem jest to dość oblegane miejsce. Ale w styczniowy, dość wczesny poranek, na plaży Kingsgate oprócz nas było dosłownie kilka osób… To lubimy 😉

Planując krótki spacer w tym miejscu chcieliśmy aby miał on charakter pętelki (byłoby idealnie!) czyli najpierw spacerujemy plażą Kingsgate, przechodzimy pod łukiem na plażę Botany Bay, a potem wracamy górą, na klifach. Oczywiście nie znając wcześniej obu plaży zakładaliśmy w ciemno, że aby to było możliwe konieczny jest odpływ. No i oczywiście jak na złość o poranku trafił się przypływ 😉 Byliśmy jednak niesamowitymi szczęściarzami – dosłownie w ostatniej chwili dotarliśmy pod łuk,  gdzie wciąż (mimo postępującego dość szybko przypływu) można było „suchą stopą” przejść na sąsiednią plażę. A więc udało się!

Plaża Botany Bay

Botany Bay jest zdecydowanie jedną z najczęściej fotografowanych plaż w hrabstwie Kent. Wcale się temu nie dziwimy 😉

Podobnie jak Kingsgate, plaża Botany Bay może pochwalić się przyjemnym, drobnym, żółtym piaskiem.
W słoneczny letni weekend z pewnością nie będziesz tu sam 😉

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.com

Kiedy w brzuchach zaczęło nam burczeć postanowiliśmy wracać do auta na śniadanie.
Zeszliśmy z plaży na ścieżkę na klifach, która doprowadziła nas z powrotem do zatoki Kingsgate Bay.

A na klifach mnóstwo miejsca na zielonej trawce na piknik. Przydatne jeśli jest przypływ i plaży brak 😉

Plaża Botany Bay i plaża Kingsgate, www.katiraf.com

Spacer był bardzo przyjemny, więc jeśli będziesz gdzieś w okolicy to polecamy zajrzeć tu choć na chwilę.

…i inne przydatne informacje 😉

Plaża Botany Bay – dojazd i parkingi:

Orientacyjny kod do nawigacji to CT10 3LG.
Bezpłatny “parking” z którego korzystaliśmy znajduje się wzdłuż ulicy Elmmwood Avenue, Broadstairs CT10 3PG. W sezonie tuż przy ulicy  Elmwood Avenue – na polu – organizowany jest płatny parking (£5)
Płatny parking (£10) znajdziesz przy pubie Capitain Digby, Whiteness Rd, Broadstairs CT10 3QH.

Na plażę przyjechaliśmy prosto z portu w Dover i ta podróż zajęła nam około 40 minut.

Plaża Botany Bay – dodatkowe informacje:

Plaża Botany Bay jest przyjazna dla psów ale pod pewnymi warunkami:
• 1 października do 30 kwietnia psy mogą na niej przebywać bez ograniczeń.
• w okresie letnim (od 1 maja do 30 września) psy są tu mile widziane jedynie przed 10.00 rano i po 18.00.

Przejście pod łukiem z plaży Kingsgate Bay do Botany Bay „suchą stopą” jest możliwe tylko podczas odpływu 😉 Tutaj znajdziesz tabelę pływów dla tego odcinka wybrzeża  Na powyższej mapie google oprócz trasy spaceru zaznaczyliśmy również miejsca wejścia/zejścia na plażę. Dość przydatna rzecz jeśli jesteś tu pierwszy raz i spacerujesz w czasie przypływu 😉

Inne ciekawe miejsca w Kent:

Przylądek Dungeness, Kemt, www.katiraf.com

Wpis „Zwiedzaj Kent: plaża Botany Bay i Kingsgate Bay, Broadstairs” pojawił się po raz pierwszy na www.katiraf.com