0 w Kempingi w Szwajcarii/ malownicze wsie i miasteczka/ Szwajcaria

Szwajcarska Przygoda: wieś Appenzell i kemping w Kau

Wieś Appenzell i kemping w Kau, www.katiraf.com

Wieś Appenzell i kemping w Kau (Czerwiec 2010)

Prosto z zamku Neuschwainstein kierowaliśmy się do Szwajcarii. Chcieliśmy dotrzeć do wsi Appenzell, znaleźć w okolicy camping i zaplanować wędrówkę w góry, najchętniej gdzieś w okolicach góry Santis. Ale deszczowa pogoda nie odpuszczała, więc to my odpuściliśmy i stwierdziliśmy, że po prostu spędzimy więcej czasu w Appenzell i potem na campingu.

Wieś Appenzell

Wieś Appenzell i kemping w Kau, www.katiraf.com

Ze Schwangau do Appenzell mieliśmy około 2 godzin jazdy. Lało bez przerwy, więc nie zatrzymaliśmy się nawet na chwilę nad Jeziorem Bodeńskim, które było gdzieś tam w planach, bo nie miało to większego sensu. Na pocieszenie obkupiliśmy się w słodkie truskawki 😉

Wieś Appenzell to jedno z tych wypieszczonych, malowniczych miejscowości, do których przyjeżdżasz przede wszystkim na spacer, a przy okazji na kawę w kawiarnianym ogródku.  No chyba że akurat leje, a centrum wsi zostało opanowane przez średniowieczne inscenizacje i warsztaty rzemieślników. Wtedy zostaje Ci krótki spacer i spotkania z krówkami, rycerzami i cieślami 😉

W 1560 roku wieś Appenzell została zniszczona przez wielki pożar, ale miejscowość tą odbudowano w kolejnych latach, bazując na starych fundamentach. W 2010 roku – a więc 450 lat później – w samym centrum wsi zorganizowano średniowieczny festiwal,  który był jednym z elementów obchodów tej okrągłej rocznicy.

Wieś Appenzell i kemping w Kau, www.katiraf.com

Oprócz oglądania festiwalu, oglądaliśmy też wystawy sklepowe! Zakupy zrobiliśmy jednak dopiero kolejnego dnia, w wąwozie Viamala Schlucht 😉

Po krótkim zwiedzaniu zrobiliśmy się mocno głodni, więc wróciliśmy na parking i pojechaliśmy w górskie rejony w poszukiwaniu kempingu w Kau. Nie było to łatwe, bo kemping w Kau leży na górskich łąkach, z dala od wsi, ale w końcu dotarliśmy na miejsce.

Kemping w Kau – Hotel Landgasthof Eischen

Wieś Appenzell i kemping w Kau, www.katiraf.com

Hotel Landgsthof Eischen to hotel (obecnie również spa) i kemping w jednym. Oprócz budynku hotelu z restauracją znajdziesz tu miejsce na przyczepy kempingowe (stacjonarne, „zabudowane”) oraz spore pole namiotowe będące nieco nachyloną łąką. Oprócz nas nie było żadnych innych mobilnych gości, mogliśmy więc rozbić się gdzie dusza zapragnie. Kłopot w tym, że płaskie miejsce znaleźliśmy dopiero w dolnej części łąki, a skoro cały czas padało, miejsce to było idealnie bagniste 😉 Wieś Appenzell i kemping w Kau, www.katiraf.com

Kemping w Kau znajduje się na wysokości 1002m npm. Z jednej strony oferuje bajkowe widoki na Appenzellerland i Voralberg, zaś z drugiej strony na masyw górski ze szczytami Ebenalp, Altenalp Türm i Santis (2502m npm). Kiedy przyjechaliśmy nad kempingiem wisiały niskie chmury, mgła i wciąż padało, jednak po kolacji przejaśniło się, wyszło słońce, a kiedy obejrzeliśmy się za siebie i ujrzeliśmy białe szczyty górskie zrozumieliśmy dlaczego czuliśmy takie zimno 😉

Kemping w Kau nie był tani. Odnieśliśmy wręcz wrażenie że właściciel nas trochę skroił, ale mówił tylko po niemiecku z lokalnym dialektem i nijak nie mogliśmy się z nim dogadać. Zapłaciliśmy ok. 30CHF, dodatkowo płatne były prysznice (1CHF za 5 minut). Jednak sanitariaty, które mieściły się w budynku hotelowym, były wręcz idealne i do tej pory wspominamy je jako te, które można stawiać za wzór czystości i praktyczności 😉 W hotelowym budynku mieściła się również pralnia, suszarnia, były zmywarki, a na całym kempingu bezpłatny internet.

Kemping w Kau – źródło: google

Kładliśmy się spać w ekspresowym tempie ze względu na powrót deszczu i naprawdę bardzo chłodny wieczór, a ciepłe śpiworki bez problemu pozwoliły nam szybko zasnąć 😉 Kolejnego dnia tradycyjnie już padało (ale był to ostatni taki mokry poranek podczas całego wyjazdu!) więc po szybkim śniadaniu i spakowaniu namiotu ruszyliśmy w dalszą drogę do Księstwa Liechtenstein!

Tutaj znajdziesz wszystkie wpisy z serii Szwajcarska Przygoda 😉

…i inne przydatne informacje 😉

Miasteczko Appenzell znajduje się w północno-wschodniej Szwajcarii, w kantonie Appenzell Innerrhoden.

Kemping Eischen w Kau jest oddalony od Appenzell o około 10 minut jazdy autem i bardzo malowniczo położony. Tutaj znajdziesz stronę campingu w KauZa dwie osoby, namiot i auto według ostatniego cennika (z 2016r) zapłacisz 30CHF. Miejsce zdecydowanie warte polecenia !

Post”Szwajcarska Przygoda: wieś Appenzell i kemping w Kau” pojawił się po raz pierwszy na www.katiraf.com