0 w Pembrokeshire/ plaże/ Południowa Walia/ Walia/ wędrówka nad morzem

Południowa Walia: zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire

Plaża i zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire, Południowa Walia, www.katiraf.com

Zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire, Południowa Walia (czerwiec 2015)

Plaża i zatoka Whitesands Bay jest pominięta chyba we wszystkich przewodnikach jakie mamy w domu. A szkoda, bo jest to bardzo malownicze miejsce, takie z bardziej dramatycznym niż sielskim krajobrazem. Miejsce dla tych co lubią kocyk i pyszne lody z kafejki na plaży, oraz dla tych co lubią wędrować i zdobywać nadmorskie szczyty.  A jeśli jesteś zapalonym surferem – to nie trzeba Cię zachęcać, bo na pewno już słyszałeś o tym idealnym do surfowania zakątku Walii. My spędziliśmy tu tylko godzinę, ale Ty zaplanuj nieco więcej czasu. Zapewniamy, że przy takiej pogodzie jak nasza nie będziesz się spieszył z powrotem do domu 😉

Zatoka Whitesands Bay

Zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire, Południowa Walia www.katiraf.com

Po dotarciu na miejsce już na parkingu powitał nas taki oto widok niespokojnego morza. W sumie nic dziwnego – zatoka Whitesands Bay jest określana jako jedno z najlepszych miejsc do uprawiania surfingu w całej Walii  😉

Nie mieliśmy zbyt wiele czasu więc musieliśmy wybrać czy kierujemy się na spacer na południową łagodniejszą cześć zatoki, czy jednak idziemy na północ, która wygląda bardziej dramatycznie i ma mały cypelek wychodzący w morze… Wybór był chyba jasny? 😉

Musisz nam uwierzyć na słowo, że gdy odpływ odsłoni nieco plaży,  zobaczysz jasny,  drobny piasek idealny do budowania zamków  lub  peelingowania  gołych  stópek 😉

Zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire, Południowa Walia www.katiraf.com

Plaża i zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire, Południowa Walia, www.katiraf.com

Bardzo fotogeniczny cypelek zatrzymał nas na leniwą chwilę. Choć słońce mocno grzało, to jednak huraganowy wiatr wciąż nam towarzyszył. Schowaliśmy się nieco przed wiatrem na trawie, obok zalegającej tam ekipy i cieszyliśmy oczy widokami 😉

Długo to jednak nie trwało, bo mimo słońca było naprawdę zimno. Poszliśmy jeszcze na chwilę na plażę w drugą stronę i zarządziliśmy szybki odwrót do auta. Brrr!

Ta niewysoka górka na zdjęciu to Carn Llidi (181m npm). Prowadzi na nią ścieżka, która biegnie z parkingu na klify dookoła St. David’s Head. To musi być fantastyczna wędrówka z widokami. Jeśli zatrzymasz się tutaj na dłużej, to koniecznie wybierz się na taki spacer, a potem napisz w komentarzu co nas ominęło 😉  My musieliśmy z niego zrezygnować na rzecz innych atrakcji czekających na nas tego dnia. Ale z pewnością jeszcze tu wrócimy!

Plaża i zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire, Południowa Walia, www.katiraf.com

Przed odjazdem skusiliśmy się na lody w kafejce znajdującej się tuż przy plaży. To były jedne z lepszych lodów jakie kiedykolwiek jedliśmy! Kremowe, śmietanowe, z całymi kawałkami owoców… Wróciliśmy od razu po dokładkę! A potem ruszyliśmy w dalszą drogę, tym razem do najmniejszego miasta w UK obejrzeć całkiem sporą Katedrę St. Davids, którą Ci niebawem pokażemy.

Co jeszcze warto zobaczyć w południowej Walii – atrakcje w pobliżu:

• miasteczko portowe New Quay – urokliwe i nieduże, idealne aby zatrzymać się na kawę czy spędzić popołudnie na jednej z dwóch plaż
plaża Mwnt – oddalona od New Quay o około 40 minut jazdy autem. Jest plaża, jest mały biały kościółek i jest niewielka górka na klifie na którą możesz się wdrapać
katedra św. Dawida i plaża Newgale Sands – czyli wizyta w najmniejszym miasteczku w Wielkiej Brytanii a później ogromna plaża Newgale Sands po której możesz spacerować bez końca
zamek Pembroke – jeden z najbardziej okazałych zamków w Wielkiej Brytanii, otoczony wodą

oraz
• zamek Carew
• plaża Freshwater East

We wszystkich tych miejscach byliśmy i gorąco je polecamy, szczegółowe wpisy pojawią się niebawem 😉

Zatoka Whitesands Bay – jak dojechać?

Autem: orientacyjny kod do nawigacji SA62 6PS.  Parking jest płatny (od 1/03 do 31/10) i kosztuje £5 (tutaj znajdziesz dokładny cennik parkowania)

Dodatkowe informacje:

Przy parkingu znajdziesz toalety, a także kafejkę z dobra kawą i wyśmienitymi lodami 😉

Post „Południowa Walia: zatoka Whitesands Bay, Pembrokeshire” pojawił się po raz pierwszy na www.katiraf.com