0 w Anglia/ Glenridding/ Park Narodowy Lake District/ wędrówka w górach/ Zwiedzaj Kumbrię/ Zwiedzaj Lake District

Lake District: wędrówka na Sheffield Pike (675m npm), Glenridding

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Wędrówka na Sheffield Pike, Glenridding, Park Narodowy Lake District (Luty 2024)

Nasza trasa: Glenridding Car Park – Glenridding Dodd (612m) – Heron Pike (612m) – Sheffield Pike (685m) – Nick Head –
Bleabank side – The Ullswater Way – Glenridding Car Park
Długość trasy:
9km,  nasz czas przejścia: 5h z piknikiem na szczycie

Na tę wędrówkę czekałam bardzo długo. Nie że akurat na Sheffield Pike i Lake District ale ogólnie na powrót do dreptania po górach. Ostatni raz na taki prawdziwie górski szczyt weszłam dwa lata temu, w Walii, i to właśnie wtedy poczułam, że w związku z moją chorobą góry będę musiała całkiem odpuścić na dłuższy czas. Na szczęście oprócz gór Wielka Brytania ma mnóstwo innych pięknych miejsc do zaoferowania, co mogłeś zobaczyć przez te dwa ostatnie lata jeśli zaglądasz na naszego facebooka lub weekendowe relacje na instagramie. Ostatecznie w połowie lutego stwierdziłam, że jestem gotowa wyruszyć na prawdziwie górski spacer (i co mnie nie zabije to wzmocni he he) więc spakowaliśmy plecaki, zabraliśmy naszego przyjaciela Adasia i ruszyliśmy wczesnym rankiem do Lake District. Trasę wybrałam bardzo starannie, pod moją obecną formę górsko-wędrówkową (a dokładnie jej brak 😉 ) Jednym słowem miał być szczyt do zdobycia (znalazły się w sumie trzy), trasa taka nie za długa nie za krótka lecz w sam raz, no i ostre podejścia na początku, aby zejście było bardziej łagodne dla kolan. I tym sposobem znalazłam idealny szczyt spełniający wszystkie wymagania czyli Sheffield Pike! To co, idziesz z nami?  😉

Sheffield Pike – gdzie się znajduje?

źródło: http://www.maps-of-europe.net

W Parku Narodowym Lake District, nieopodal jeziora Ullswater i wsi Glenridding.
Dojazd autem z Leeds, Manchesteru lub z Glasgow zajmuje nieco ponad 2 godziny.

źródło: mapy.cz

Nasza trasa liczy 9km i jest do przejścia w około 3.5h. Oprócz Sheffield Pike’a weszliśmy również na Glenridding Dodd (442m) i Heron Pike (612m) a ostatni odcinek trasy biegł cudną ścieżką bezpośrednio nad jeziorem Ullswater.  Nasze tempo (czytaj Kejt 😉 ) było dość spacerowe i ogólnie trochę zeszło nam także na eksplorowaniu potencjalnych miejscówek pod wild camping, dlatego razem z piknikiem na szczycie cała wędrówka zajęła nam równo 5h.

Wędrówka na Sheffield Pike

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Do Lake District przyjechaliśmy dość wcześnie.
Parking w Glenridding jest zwykle oblegany gdyż startuje tu kilka tras na Helvellyn.
Zjeżdżając z przełęczy Kirkstone Pass podziwialiśmy mgiełki w dolinie.
Oczywiście – jak to bywa w takich momentach – nie było gdzie się zatrzymać…

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Początkowo dreptaliśmy tą samą trasą, którą możesz powędrować na Helvellyn…

…aby w końcu skręcić w prawo i kierować się na pobliskie wzniesienia

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Kolejna starsza skrzynka pocztowa do foto kolekcji – tym razem z „GR” co oznacza że postawiono ją w czasach króla Jerzego V (między 1910 a 1936)
Jeśli nie wiesz o co chodzi z tymi skrzynkami i jak rozpoznać jak stara jest dana skrzynka, to polecam Ci poczytać o „Royal cyphers” 😉

Na pierwszym podejściu wybraliśmy nieco inną ścieżkę niż ta którą zaznaczyłam dla Ciebie na mapie,
ale jestem pewna że jeśli pójdziesz zgodnie z mapą to aż tak stromo tam nie będzie 😉

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Pogoda absolutnie nas zaskoczyła – miało być meh a było bezwietrznie, ciepło i przez większą część trasy dość słonecznie 😉

Na pierwszym wypłaszczeniu kierując się tak jak my na prawo znajdziesz ścieżkę na Glenridding Dodd (442m)

Dojście na szczyt zabiera tylko kilka dodatkowych minut więc tym bardziej warto bo piękne widoki przy dobrej pogodzie gwarantowane

Kolejny szczyt do zdobycia to Heron Pike (612m) – prowadzi na niego bardzo fajna ścieżka biegnąca między skałami i wrzosami.

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.comWędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Na ostatnim podejściu pod Heron Pike’a pojawiły się resztki śniegu

…a potem bajkowe widoki na jezioro Ullswater i Góry Pennińskie w oddali

A potem był odcinek między Heron Pike a Sheffield Pike. Nudny jak flaki z olejem – głównie płasko i bagno 😉

Ale mamy to! Patrząc ze szczytu Sheffield Pike po jednej stronie widok na jezioro Ullstwater, a po drugiej stronie widok na bliskie sąsiedztwo Helvellyna

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Zejście ze szczytu do krzyżówki szlaków to znów bagno i błoto po kostki, ale w końcu udało się dotrzeć do wąziutkiej ścieżki prowadzącej w dolinę Glencoyne

I znów bardzo fajna ścieżka trawersująca zbocze Sheffield Pike’a, tak bardzo przypominająca nam nasze alpejskie wędrówki

W tym miejscu możesz wybrać czy kierujesz się przez bramę w dół doliny,

…czy tak jak my pójdziesz dalej prosto, przez las

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

W obu wariantach powinieneś dotrzeć do głównej drogi A592, wzdłuż której biegnie ścieżka oznaczona jako Ullswater Way. Przez większą część naszej trasy jest ona ukryta za murkiem, dlatego mimo iż przejeżdżaliśmy tą drogą wiele razy nigdy nie zwróciliśmy uwagi, że można tutaj wygodnie pospacerować, tuż nad brzegiem jeziora.

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.comWędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.comWędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Jest nawet zejście na niedużą plażę

Wędrówka na Sheffield Pike, www.katiraf.com

Po dotarciu na parking rozłożyliśmy nasz gastro wypoczynek, był obiad, deser i kawa no i trzeba było wracać do domu.
PS. Na drugi dzień po wędrówce byłam mega rozczarowana, że nie dorobiłam się ani jednego zakwasu
Może wcale z tą moją formą nie jest tak źle i te codzienne spacery robią całkiem fajną robotę ? 😉

…i inne przydatne informacje 😉

Wędrówka na Sheffield Pike – dojazd:

autem: płatny parking we wsi Glenridding, kod do nawigacji Greenside Rd, Glenridding, Penrith CA11 0PA
autobusem: linia nr 508 i 509

Na parkingu płatne toalety, Informacja Turystyczna ze sklepikiem, ławeczki piknikowe.

Wpis „Lake District: wędrówka na Sheffield Pike (675m npm), Glenridding” pojawił się po raz pierwszy na www.katiraf.com