2 w Norwegia/ wodospady

Podróż z Oslo do Stavanger: wodospad Latefossen i Espelandsfossen

Wodospad Latefossen, Norwegia (Maj 2016) www.katiraf.com

Wodospad Latefossen, Norwegia (Maj 2016)

Zima w maju jest bardzo fajna, ale ucieszyliśmy się wyjeżdżając z krainy śniegu, zwłaszcza że pogoda się poprawiła i słonko zaczęło przypiekać nam noski. Następnym miejscem w drodze do Stavanger które zaplanowaliśmy był wodospad, a właściwie dwa: wodospad Espelandsfossen i wodospad Latefossen.

Droga z Oslo do Stavanger – skocz do:

Kościół w Heddal              Przełęcz górska Haukeli

Wodospad Latefossen, Norwegia www.katiraf.com

Z głównej drogi E134 prowadzącej do Stavanger skręciliśmy w ciekawą widokowo drogę nr R13. Warto napisać, że jest ona miejscami bardzo wąska więc mijanie się z większymi pojazdami może być nieco kłopotliwe…

Wodospad Espelandfossen

katiraf-wodospad-norwegia

Aby obejrzeć pierwszy, mający 75m wysokości wodospad – Espelandfossen – warto zatrzymać się na chwilę na niewielkim poboczu na przeciw wodospadu (niewielka zatoczka na zdjęciu powyżej). Inna opcja to zaparkowanie przy Latefossen i przejście 200m piechotką. Wodospad Latefossen ma swój wygodny (i darmowy) parking a także sklepik z pamiątkami. Inny wariant (nasz) to zdjęcie zza szyby z jadącego auta 🙂 Niestety przegapiliśmy zatoczkę żeby się zatrzymać a nie mieliśmy więcej czasu aby wrócić !

Wodospad Latefossen

Wodospad Latefossen, Norwegia www.katiraf.com

Wodospad Latefossen to jedno z najbardziej popularnych i najczęściej odwiedzanych miejsc w Norwegii. Jego wyjątkowość polega na tym, że składa się z dwóch oddzielnych strumieni, które wypływają z jeziora Lotevatnet, łączą się w widowiskowy sposób pośrodku wodospadu, następnie wodospad przepływa pod kamiennym, sześciołukowym mostem drogi krajowej nr 13. Przejazd obok wodospadu robi mega wrażenie i mimo iż z drogi nie zobaczymy wodospadu w całości to i tak warto tu przyjechać na pamiątkowe zdjęcie.

W kolejnym poście z Norwegii zaprosimy Was na ….kolejny wodospad ! Najwyższy jaki kiedykolwiek widzieliśmy 🙂

…i inne przydatne informacje 😉

Wodospady Latefossen i Espelandfossen znajdują się w miejscowości Odda, bezpośrednio przy drodze R13, około 3.5km od zjazdu z drogi E134, którą jechaliśmy do Stavanger:

Na miejscu wygodny choć niezbyt duży parking i sklepik z pamiątkami.
Nasza dobra rada: jeśli zgłodnieliście i planujecie tutaj piknik, a po odwiedzeniu tego miejsca kierujecie się dalej na Stavanger – stop ! – fantastyczne miejsce z ławeczkami i taaaaaakimi widokami na fjord znajduje się zaledwie 20 minut jazdy dalej, przy olbrzymim wodospadzie Langfossen, który pokażemy Wam już wkrótce.

Post „Podróż z Oslo do Stavanger: wodospad Latefossen i Espelandfossen” pojawił się po raz pierwszy na www.katiraf.com