4 w Anglia/ Keswick/ Park Narodowy Lake District/ spacer nad wodą/ wędrówka nad jeziorem/ Zwiedzaj Kumbrię

Lake District: wędrówka dookoła jeziora Derwentwater, Keswick

Jezioro Derwentwater katiraf.com

Jezioro Derwentwater (Listopad 2016)

Nasza trasa: Great Wood Car Park NT – Barrow Bay – wodospady Lodore Falls – Great Bay – Brandelhow Park – Cumbria Way – Keswick – Friar’s Crag – Great Wood Car Park NT
Długość trasy:
17km, Nasz czas przejścia: 3godz 15min

Kiedy mamy zaplanowany weekend w Krainie Jezior czyli Parku Narodowym Lake District a pogoda w górach nie jest najciekawsza (bardzo silny wiatr ) rozwiązaniem jest wędrówka „na nizinach”. Tym razem była to wędrówka dookoła jeziora Derwentwater – 18 km spacer i nad jeziorem, i w lesie, i po kładkach nad mokradłami na południowym brzegu.  Muszę Was uprzedzić, że ze względu na fakt, iż Rafi wyraził wielką ochotę na – nazwijmy to „regulowanie tempa spaceru” – na większości zdjęć będziecie oglądać jego plecak 🙂 Zdjęcia robione były głównie w biegu (kilka minut spokoju miałam jedynie nad wodospadem), bo nie chciałam zostawać w tyle i przez większą cześć „spaceru” na duchu utrzymywała mnie tylko wizja kawy i ciacha w centrum Keswick. Ale do centrum Keswick z parkingu było ponad 3/4 drogi więc wyciągałam za Rafim nogi jak tylko mogłam. Efektem jest niecałe 3,5 godziny wędrowania, nie licząc śniadania przy wodospadzie i pizzy w Keswick. Tak pizzy ! Kawa po dotarciu do miasta nie byłaby wystarczającą nagrodą za nadążaniem za Rafim 🙂

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy z parkingu National Trust o nazwie Great Wood Car Park. Wokół jeziora Derwentwater znajdziesz kilka miejsc gdzie możesz zostawić auto, a równie dobrze możesz wystartować z samego centrum Keswick. Więcej informacji zamieściliśmy jak zawsze na końcu wpisu.

Wędrówka dookoła jeziora Derwentwater – wybrzeże wschodnie

leśne-ścieżki-lake-district-derwentwater-keswick-katiraf

Kilka minut spaceru z parkingu leśną drogą, przechodzimy przez dość ruchliwą drogę B5289, parę kroków przez las i jesteśmy nad brzegiem jeziora. Naszym kolejnym punktem wędrówki są wodospady Lodore Falls. Aby tam dotrzeć wędrujemy częściowo nad samym brzegiem jeziora (niektóre ścieżki były pod wodą – wskazane wysokie górskie buty, albo powrót na asfalt drogą B5289) a częściowo asfaltem gdyż tak jest dużo wygodniej.

katiraf-derwentwater-lake-district

Jak się okazuje ta część wybrzeża jeziora (wschodnia) jest bardziej dzika i nieuregulowana, z tego też pewnie powodu nie spotkaliśmy zbyt dużo osób w porównaniu do tłumów na zachodnim brzegu.

dookoła jeziora derwentwater katiraf.com

Jesień w Krainie Jezior jest zarówno bardzo kolorowa jak i bardzo zielona 🙂

katiraf-lake-district-wędrówka-na-wodospad

Wodospady Lodore Falls

Romantyczne drugie śniadanie przy wodospadzie 🙂

Wędrówka z parkingu Great Wood na wodospad liczy ok. 4km i wodospad ten znajduje się niejako po drodze gdy chcemy obejść jezioro Derwentwater. Nie prowadzi tam żadna znakowana droga, ale wystarczy uważne czytanie mapy i znalezienie murka kamiennego, który trzeba obejść wchodząc w głąb lasu, aby tam dotrzeć. Tam ścieżka jest dość wyraźna, zresztą huk wodospadu pomoże Ci znaleźć dobry kierunek 🙂

wodospad-lodore-falls-lake-district-katiraf

Wodospady nie były tym razem zbyt okazałe bo deszczowych dni ostatnio nie mieliśmy zbyt wiele ale potrafię sobie z łatwością wyobrazić to miejsce po obfitych opadach deszczu. Niewątpliwie tu wrócimy bo nie było czasu aby wspiąć się wyżej w górę – wodospad  ma 30m wysokości i
dużo fajnych zakamarków do obejrzenia i sfotografowania. Po śniadanku ruszyliśmy z powrotem nad jezioro.

Wędrówka dookoła jeziora Derwentwater – wybrzeże południowe

katiraf-lake-district-derwentwater-jezioro

Wędrówka dookoła jeziora Derwentwater ma jeden szczególnie piękny odcinek. I to jest właśnie to miejsce. Południowy brzeg czyli rozległe mokradła, przez które początkowo prowadzi szutrowa ścieżka, następnie przechodzimy przez most i już w większości wędrujemy po kładkach, które są wykonane z mocnego plastiku imitującego drewno.

katraf-jezioro-lake-district-derwentwater

2016_11_05_2160-1-2e12048px

2016_11_05_2167-1e22048px

Wędrówka dookoła jeziora Derwentwater – wybrzeże zachodnie

katiraf-derwentwater-kae-district-keswick

Po zachodniej stronie jeziora momentami zaczęło się robić tłoczno. Nic dziwnego – wędrowaliśmy i lasem, i nad samym jeziorem w bardzo pięknych okolicznościach przyrody, i stąd też to miejsce jest tak popularne wśród turystów. Ten odcinek aż do samego Keswick wiedzie konkretną ścieżką, nie trzeba się wspinać na skałki czy przedzierać przez krzaczory tak jak na początku naszej wędrówki.

katiraf-derwentwater-keswick-lake-district

2katiraf-lake-district-derwentwater

katiraf-lake-district-derwentwater

katiraf-keswick-lake-district

W końcu po 14km dreptania dotarliśmy do Keswick i spałaszowaliśmy zasłużoną pizzę 🙂

katiraf-pizza

Wędrówka dookoła jeziora Derwentwater – wybrzeże wschodnie

katiraf-keswick

A kiedy pizza pozostała już tylko wspomnieniem – ja narzuciłam tempo marszu i poprowadziłam nas po zabłoconych i zalanych ścieżkach 🙂 Grunt to nieźle się wybrudzić przed powrotem do auta!

katiraf-lake-district-derwentwater

wędrówka dookoła jeziora Derwentwater

Ostatni odcinek prowadził nad samym jeziorem i niedługo potem dotarliśmy do parkingu, z którego wyruszyliśmy kilka godzin wcześniej.

dojazd-01

…i inne przydatne informacje 😉

Jezioro Derwentwater – dojazd:

Autem:
Oczywiście najwygodniej dojedziesz samochodem, a skorzystać możesz z następujących parkingów:
w centrum Keswick albo nad samym jeziorem (30A Lake Rd, Keswick CA12 5DG)
Great Wood Car Park – National Trust – ten z którego my wyruszyliśmy (Borrowdale, Keswick CA12 5UP). Dla członków National Trust parking jest darmowy, dla pozostałych (2018r.) 6.50F za cały dzień, 5.50F do 4 godzin
Kettlewell Car Park – National Trust – jak wyżej
• parking leśny przy Barrow Bay
• parking nieopodal Skegill (który jest najbliższym parkingiem dla tych co wędrują na szczyt Catbells)

Autobusem:
Do Keswick możesz dojechać autobusem. Tutaj znajdziesz rozkład jazdy autobusów w całej Cumbrii.

Pociągiem:
Najbliższe stacje to Winderemere lub Penrith i dalej lokalnym autobusem.

Dodatkowe informacje:

Cała wędrówka dookoła jeziora Derwentwater plus wizyta na wodospadach Lodore Falls to około 18km. Nam przejście dość szybkim tempem zajęło 3godz 15min nie licząc krótkiego postoju na wodospadzie i pizzy w centrum Keswick. Na spokojny spacer należy przeznaczyć około 5 godzin.

Wędrówkę dookoła jeziora Derwentwater możesz sobie skrócić lub uatrakcyjnić za sprawą kursujących po jeziorze promów. Wokół jeziora znajdziesz 7 miejsc (molo) przy których zatrzymuje się niewielki „prom”. Tym sposobem możesz część drogi pominąć i skrócić (uatrakcyjnić) wędrówkę. Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje odnośnie kursujących promów. Rejs promem dookoła jeziora trwa około 50 minut. Tutaj znajdziesz dokładny rozkład promów na okres letni.

map_lake

Post „Lake District:wędrówka dookoła jeziora Derwentwater, Keswick” pojawił się po raz pierwszy na stronie www.katiraf.com.